Lisa-Marie
Registered_user

Om åpne forhold

Jeg og kjæresten min har bare vært sammen noen måneder, men i løpet av den tiden har vi begge tatt opp dette med å ha et åpent forhold flere ganger, altså at vi står fritt til å kline med andre på byen eller på fester og ha alle former for sex vi måtte ønske med de vi har lyst til gjøre det med, uten at det får konsekvenser for forholdet vårt. Vi gir med andre ord hverandre tillatelse på forskudd til å kose oss og ha oss med andre på si, med hvem som helst, når som helst og hvor som helst det måtte passe og også så ofte vi bare føler for det. En av grunnene er at vi er ganske sikre på at slike utskeielser vi skje uansett, særlig fordi vi har ulike vennekretser og drar på byen og på fester hver for oss - også ferier kommer vi nok til å tilbringe adskilt - han på gutteturer og jeg på jenteturer med hver våres kamerater og venninner. Det sier seg selv at man ikke blir mindre kåt av å være borte fra hverandre over tid eller når man fester for fullt med fyll og god stemning og andre rundt seg har noen å kline og kose med, og med lett tilgang og mange fristelser så har man lett for å benytte sjansen når den byr seg. Er det noen som har noen erfaringer med slike forhold her? Pleier det å funke eller pleier de å brytes opp enten på grunn av sjalusi eller at man lettere kanskje finner noen man forelsker seg i, har bedre sex med eller føler man har mer til felles med, og derfor vil ut av forholdet og inn i et nytt? Spiller neppe noe rolle for oss uansett, for vi har allerede mer eller mindre bestemt oss og blitt enige om å prøve det ut, men lurer likevel og er litt nysgjerrig...

Klemmer fra Lisa-Marie
Apollonia
Registered_user
Typen min, jeg og x-dama hans har åpent forhold

Heisann!

Virker det begge veier, da? Er det all right for ham at du er sammen med andre gutter også? Mange gutter synes dette er en drømme-løsning på å få både i pose og sekk, helt til de finner ut at dama også får seg litt, og i all iveren har de også glemt at det alltid er lettere for en jente å få seg noe enn en gutt :-)

Jeg og typen min har nettopp også blitt enige om åpent forhold sammen, mest fordi han ville gi x-dama si en 2nd chance og finne ut av saker og ting med henne, så nå har han sex med oss begge, men det gjør meg ikke noe og vi kommer godt over ens jeg og henne og vi har til og med nettopp kommet hjem fra en hyttetur vi var på og delte seng sammen alle tre og hadde sex sammen litt om hverandre. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan typen min hadde reagert om jeg benyttet meg av sjansen til å ha sex med andre gutter siden vi har et åpent forhold, men jeg har ennå ikke følt behovet, men klart at hvis sjansen byr seg og jeg liker fyren, så hopper jeg til køys med ham tvert... :-) Men foreløpig er det spennende nok slik som det er, og egentlig begynner jeg å føle det som litt rart hvis det bare skulle bli meg og ham igjen og at x-dama hans brått skulle forsvinne ut av livet hans/vårt eller jeg ut av deres... :-(

Kyss fra Apollonia
Carsten
Registered_user
Dama mi vil ha et åpent forhold, jeg vil ikke...

Jeg har vært sammen med dama mi i over to år nå og jeg er kjempeglad i henne (og hun i meg), men hun brakte på banen tanken om et åpent forhold for ikke så lenge siden. Jeg er 33, hun er bare 22 og har en sunn seksuell apetit og vil eksperimentere og leke seg mens hun er ung (hvilket jeg forstår fullt ut). Jeg er alene-foreldre og bor i nabo-byen, så jeg kan ikke alltid være der når hun vil ha meg eller trenger meg, hvilket er vanskelig for henne. Hun synes også det kunne være interessant for oss å ha et åpent forhold, slik at vi hver for oss kan utforske og få impulser og erfaringer fra andre, lære nye ting som vi etterpå kan gjøre sammen. Hun er klar for å slå seg til ro senere og gifte seg - med meg - det har hun slått fast gang på gang, men hun mener det vil være både smart og tjenelig for oss begge i det lange løp å gi hverandre frie tøyler nå til sex med andre så vi ikke senere vil føle at vi har gått glipp av noe eller blitt snytt for noe. Jeg foreslo for henne at vi kanskje ikke burde se hverandre for en stund, ta en pause i forholdet, slik at hun kunne gjøre hva hun ønsket og tenke gjennom ting på egen hånd, men det ville hun ikke ha noe av - hun ville at vi skulle fortsette å være sammen og se hverandre like ofte som vi pleide.

Vi ble enige om å prøve åpent forhold for en stund på den betingelsen at vi var fullstendig åpne rundt det og fortalte hverandre hvis det skjedde noe, og faktisk bare etter noen dager inne i prøve-perioden hadde hun en trekant med et par hun kjenner og syntes det var morro og helt topp, og hun la ikke skjul på for meg hva som hadde skjedd og hva de hadde gjort, og hun nølte eller kviet seg heller ikke for å svare på alle spørsmålene mine. Jeg må innrømme at jeg ble både såret og opphisset på samme tid. Hun forsikret meg om at selv om det hadde vært deilig og gøy å eksperimentere, så var de bare venner og at det at de hadde vært intime sammen ikke betydde det samme som når hun og jeg var sammen og hadde sex, og at hun skilte klart mellom det "bare å ha sex" og å "elske" og at all sex med alle andre enn meg "bare er sex". Likevel er det rart å tenke på at hun til daglig vanker sammen med de vennene hun jo nå har hatt trekant med, og kanskje vil hun også ha sex med dem på nytt eller med noen av de andre og fortsette og omgås dem som venner igjen dagen etter. Kan ikke helt se at det vil være så lett for alle å forholde seg til det og klare å skille mellom når det er greitt og når det ikke er greitt å tilby den andre sex, kline og gi kjærtegn og være elsker eller elskerinne og når man bare må holde seg på matta og i sitt gode skinn og opptre som ren venn eller venninne uten engang å se på den andre med gode minner i bakhodet eller lyst i blikket. Ofte kan man se på to personer om de har hatt sex med hverandre eller ikke. En annen ting er jo selvsagt at jeg ikke lenger har den samme vennekretsen rundt meg som jeg pleide å ha eller har de samme mulighetene til å være sosial som henne, slik at sjansene for meg, foruten den ulempen det er å være hannkjønn, til å få meg nye erobringer og erfaringer er mer eller mindre lik null! Det blir derfor noe ensidig, men likevel så unner jeg henne enhver god opplevelse hun kan klare å få med seg - slik er det å elske noen...

Carsten
Biker
Registered_user
Åpne forhold krever sin mann!

Jeg møtte dama mi for et par-tre år tilbake, i en vill ungdomstid og i et miljø der alt var lov og godtatt og akseptert av samtlige - ganske så greitt og åpent. Vi var glade i hverandre men ønsket likevel frihet til å ha sex med andre, verre var det ikke og heller ikke særlig komplisert. Vi hadde til og med sex med andre i hverandres nærvær, kompiser som byttelånte eller fikk prøve med hverandres jenter bare for å teste henne ut eller tydde til dama til kompisen når ens egen hadde mensen eller var høygravid og jenter som delte sine typer med hverandre når den ene var singel eller typen bortreist eller ikke til stede på en eller annen fest eller kanskje for full til å få den opp. Vi har det fortsatt slik, trives godt med det og tenker ikke videre over at vi kanskje er litt annerledes enn andre par i "normale" par-forhold, annet enn at vi av og til kanskje føler skrekk og snev av klaustrofobi ved tanken på å skulle måtte være i et slikt innestengt fast forhold. Men jeg har full forsåelse for at dette ikke er noe for alle og en hver, man må være sterk i viljen og båndet til kjæresten, for selv om man prøver å skille mellom sex for moro skyld og sex av kjærlighet til noen, så har jeg sterke følelser for mange av de jentene jeg har hatt sex med og jeg vil også gå så langt som å si at jeg er oppriktig virkelig glad i mange av dem, elsker dem og at de helt klart kunne utgjort en bra erstatning for dama mi, både seksuelt sett men også i hverdagen. Liker du en venninne av deg og har sex med henne, så knyttes farlige sterke bånd, ingen tvil om det, og jeg går nå stort sett bare til sengs med gode venninner av meg eller jenter jeg føler meg tiltrukket av og har lyst til å ha et forhold til eller sex med. Men skal et åpent forhold fungere som det er ment som, må man aldri tvile på at man har det best med den man er sammen med og at alt det andre uansett aldri skal få innvirke på forholdet. Denne trofastheten i åpne forhold krever langt mer enn i "normale" forhold der man aldri får smakt på alt det andre søte der ute i verden og dermed heller aldri blir fristet i samme grad fordi man ikke vet hva man går glipp av. Uavhengig av om du treffer drømme-jenta: Du må bli hos din kjæreste no matter what! ...men du kan ta så mange og saftige små-biter av denne drømme-jenta så ofte du vil, bare ikke sette henne høyere enn kjæresten din eller la henne true plassen hennes. Dette er tilliten vi snakker om i åpne forhold!

Biker

Trykk her for å gå tilbake