Xena
Warrior Princess

Registered_user

Hvor mye titter jenter på andre jenter?

Titter du på andre jenter, og gjør du det i så fall beskjedent i smug og ville være flau om du ble oppdaget eller gjør du det med freidig og åpenlys lyst i blikket uten å skamme deg? Hva skal til for at du kaster et ekstra blikk på en annen jente, hva for situasjoner gjør du det i og hvor (eksempelvis på skole, på byen, på fest etc.)? Hva studerer du ved henne, hva vurderer du ved henne, hva for tanker gjør du deg der og da? Hvor mye kan man tillate seg å titte på andre jenter uten at man behøver å føle skyld om man forårsaker usikkerhet eller ubehag hos disse? Og er det ikke fælt ikke å kunne gå bort til den man liker av utseende og snakke med henne, si hva man føler og hva man har mest lyst til? Hva skal til for at du tar steget fra bare å smugtitte til å gå bort og snakke med henne? Har du noen gang gjort noe slikt, eller blir det med avstandsforelskelsen og senere vissheten om sjansen man lot gå fra seg og at du sitter hjemme og nesten kan gråte over din egen feighet og tapet du kanskje har lidd?

Fint om både hetero, bifile og lesbiske jenter tør si noen ord om dette, og også snu litt på spørsmålene mine og svare utifra om situasjonen var annerledes, altså at andre jenter tittet på deg, og hvordan du vil se på det og takle det og hva du selv ville tenke om du merket blikket fra en annen jente som til stadighet skottet bort på deg, for eksempel på trikken eller inne i en butikk, ute på byen, i klasserommet ditt eller på en fest. Ville du følt deg ille berørt, sjarmert eller hva?

Grunnen til at jeg spør er selvsagt at jeg selv titter en del på andre jenter, i smug, fordi jeg er litt redd for reaksjonen om de skulle oppdage at jeg nyter og liker det jeg ser av klesstil, ansikt, kropp og former, både med snev av begjær men også av lysten til å bli bedre kjent med henne for kanskje et kjæresteforhold over tid - kanskje for resten av livet.

Gutter som mener å vite noe om dette kan også delta i diskusjonen, kanskje ved å fortelle om hva de selv ser etter og vektlegger når de kikker på jenter og hvor redde de eventuelt er for å bli oppdaget mens de sikler :-)

Xena - Warrior Princess
Stine
Party-gjengen

Administrator
Hallo!

Fordi jeg er bi-nysgjerrig så titter jeg så klart på andre jenter, de som er jevngamle med meg, og jeg tror jeg kikker rundt meg til stadighet, men kanskje overraskende nok mest når jeg tar en tur i byen, ikke for å feste men for å handle, eller når jeg er i slalåm-løypa og ser noen som ser søte ut under boble-jakker og strikkede luer de har tredd nedover ørene og langt ned i pannen :-)

Jeg vil ikke si at jeg kaster lange blikk etter noen, men heller titter nysgjerrig på dem og observerer dem litt, ikke bare hvordan de ser ut, men hva de foretar seg og hvordan de reagerer på ting rundt seg og hva de snakker om dersom de er sammen med noen. Jeg liker best jenter som kler seg uhøytidelig, er litt barnslige eller morsomme eller sier eller gjør noe overraskende og som rett og slett vekker min nysgjerrighet eller lokker fram smilet mitt eller som bare er såååå søte! :-)

Jeg er mest en smugtitter, ja, og selv om jeg hater å innrømme det litt feig sannsynligvis, for det er sjelden jeg gjør noe aktivt for å oppnå kontakt, selv om det har hendt og også at det har endt med noe i ettertid, klining for eksempel. Annerledes blir det selvsagt når man er på utesteder på byen eller på party, da hender det rett som det er at det ender med mer, men spenningen er ikke på langt nær den samme da som om man treffer på noen i hverdagen som man gjerne vil bli bedre kjent med. Jeg liker nok, selv om det nesten er uutholdelig nervepirrende, best utfordringen og usikkerheten ved å treffe en ukjent, men søt, fristende og sjarmerende jente et hverdagslig sted som på trikken, i en park eller butikk, i marka, i skiløypen eller på stranden, og så på mystisk og snedig vis prøve å komme til bunns i hvorvidt hun er 100% hetero, litt bifil, bi-nysgjerrig, ikke helt motvillig til å prøve med en annen jente, praktiserende bifil, opptatt eller i det hele tatt om hun liker meg og har lyst til å finne på noe med meg, kysse litt kanskje? :-)

Suss fra
Stine
stoosh
Registered_user
Hei

Jeg begynner bakfra jeg, hvordan jeg ville reagert på om en jente kikket på meg. For godt og vel et års tid siden så hadde jeg vært og trent og kom ut av dusjen og vaste rundt og kledde meg og var i egne tanker. Det var ikke før jeg var nesten ferdig at jeg la merke til en jente som brukte veeeldig lang tid, hun var jo tross alt nesten påkledd da jeg kom ut av dusjen. Jeg merket at hun satt og så på meg men tenkte ikke noe over det, jeg interesserte meg ikke for jenter på den tida. Hun gikk før meg, og da jeg kom ut for å møte han jeg trente med så stod hun faktisk utenfor, og da jeg gikk bort til treningspartneren min, så gikk hun og låste opp sykkelen og stakk avgårde. Jeg har tenkt mye på denne hendelsen, hva om jeg ikke hadde gått bort til treningspartneren min, hva om jeg hadde gitt henne et smil etc... jeg ser henne på skolen til tider og har bare lyst å gå å snakke med henne, men det tør jeg selvsagt ikke. Jeg ser på henne da... forsiktig... ikke intenst, men viser at jeg har sett henne og prøver å få øyenkontakt, men hun kikker ned hver gang vi møtes. Tror ikke hun husker meg fra den episoden fordi jeg har forandret meg veldig utseendemessig, så det er liksom opp til meg å få henne til å legge merke til meg, men er rimelig sikker på at hun er enda mer sjenert enn meg. Men uansett; jeg går ikke og tenker på henne hele tiden... Men denne episoden gjorde at jeg plutselig fikk øynene opp for det samme kjønn! Og det siste halvåret så har jeg merket at jeg nesten hvor enn jeg er speider etter søte jenter. Kan ikke huske å noen gang å ha kikket sånn etter gutter, så jeg er i litt ubalanse for tiden... tenker på jenter hele tiden hehe. Jeg liker litt tøffe jenter da, ikke blonde babes som "Miss Sexy" med navlering, men gjerne litt tøffe korthårede med piercing i tunge, lepper... og med et uanstrengt forhold til klær, men jeg ser ikke etter harry jenter som ser ut som gutter, litt feminine må de være. Når jeg kikker på jenter uansett hvor det måtte være så er nok det første jeg vurderer om de ser ut som om de liker jenter selv, kikker ikke etter en jente som leier hånd med en gutt f.eks.. Det jeg ser på er øyne, hals/nakke og rumpe/lår og bryster. Har ikke noen spesielle ønsker om hvordan det skal være, men ser etter en helhet som enten er der eller ikke... Jeg tenker egentlig ikke over at noen kan merke at jeg ser etter dem, de må jo se på meg for å se at jeg ser på dem og da slår jeg eventuelt øynene ned, men har òg prøvd meg på å holde litt kontakt med en jente som jeg og har sett på skolen, jeg synes hun er kjempesøt! Satt da i kantina med avstand på en 10-15 meter og jeg inbiller meg at begge kikket like mye og at det var litt flørting i en viss grad men jeg er for pysete til å faktisk snakke. Jeg er heller ikke redd for at noen skal oppdage at jeg liker jenter som Xena sier hun er. Jeg vil bare ikke brase ut med noe før jeg er sikker på hva jeg egentlig liker... dette er tross alt følelser som jeg bare har hatt et års tid. Men jeg har en venninne som følger blikket mitt som en falk... hver gang jeg slår opp øynene snur hun seg og følger dem for å se hva jeg ser på... jeg vet hun mistenker meg for å like jenter, men hun tør ikke spørre, så da driter jeg i det :) Tror ikke det er så mye som kan få meg til å ta første skritt i å sjekke opp en annen jente, jeg er nok avhengig av å bli sjekket opp selv, til og med i den sterkeste alkoholrus så ville jeg holdt tilbake. Det som irriterer meg med hele jævla situasjonen er at jeg ikke aner hva jeg er så redd for... hva skulle skje? Risikerer jeg egentlig noe eller utsetter jeg bare min egen lykke?
WebMaster
Registered_user
Jeg har veldig lyst til å svare på den siste posten her, og for å svare på det siste spørsmålet ditt først, stoosh, slik du også gjorde med Xena, begynte bakfra altså, så vil jeg si at du ikke bare utsetter din egen lykke, du kan til og med la den gå fullstendig fra deg, for det er ikke sikkert at den du ender opp med til slutt, dersom du noen gang tør å ta motet til deg, da, er så god og riktig for deg som alle de du har latt spasere forbi, videre nedover gata, ut av syne, tilværelsen og livet ditt fordi du ikke har våget å ta kontakt og finne ut om det er muligheter for noe mer - kanskje det er den eneste virkelige ekte og største kjærligheten du noen gang kunne opplevd du ser gå avsted og ikke gjør noe for å forhindre. Tror Party-gjengen har sagt det et eller annet sted her, eller i hvert fall på nettstedet sitt, at du angrer sjelden på det du har gjort, men kan ergre deg resten av livet over de sjansene du lot gå fra deg. Så aner du at det er noe ekstra i luften en eller annen gang, at du kjenner det i det når du ser en annen jente at det er henne med stor "h", så bør du også for din egen del, for din egen indre ro resten av livet, gjøre noe med det - husk at det ikke behøver å være så drastiske tilltak, men at du kan gå så forsiktig fram som du bare ønsker, for eksempel holder det at du følger etter henne og finner ut hvor hun bor, for da har du i hvert fall muligheten til å finne henne igjen i den store verdenen senere dersom du ønsker det, dersom du ikke får sove om natten eller konsentrert deg på skolen fordi hun hele tiden er i tankene dine, og du kan da også sørge for å slumpe borti å bli kjent med henne ved å skape en anledning i ettertid når du føler deg modig nok, du har med andre ord i hvert fall ikke brent alle broer ved å la henne forsvinne ut av livet ditt for godt... :-)

"Det som irriterer meg med hele jævla situasjonen er at jeg ikke aner hva jeg er så redd for... hva skulle skje? Risikerer jeg egentlig noe eller utsetter jeg bare min egen lykke?"

Nå som jeg har svart på siste ledd av det siste spørsmålet ditt, hva du har å tape eller å vinne på å la være å foreta deg noe når du ser det som kunne vært din framtidige kjæreste og livs kjærlighet passere deg idet deres veier krysses den ene gangen i livet, så er det på tide å ta for seg også første ledd av spørsmålet samt spørsmålet som du stiller forut det også, nemlig hva som skulle kunne skje og hva du risikerer ved å gjøre noe i nevnte situasjon:

Positive utfall: Det mest positive utfallet er selvsagt at du får deg verdens søteste kjæreste, opplever ekte kjærlighet og lever lykkelig sammen med henne resten av livet. Det resultatet er sikkert ikke det du frykter mest, og det burde da også i seg selv være nok til å veie opp for de mer negative mulighetene av utfall. Den nest positive utfallet er at du får deg en kjæreste eller en sex-opplevelse for kortere eller lengre stund, før dere finner ut at dere likevel ikke passer så godt sammen, og derfor gjør det slutt, men jeg antar du vil føle at det var deilig så lenge det varte, og jeg mener å ha lest at du et sted i forumet her skrev at du aldri hadde opplevd kjærlighetssorg, og da er det på tide, for jeg tror man må ha opplevd det skikkelig for virkelig å kunne elske og sette pris på noen etter prinsippet om at man ikke vet hva man har hatt før man har mistet det. Det dårligste utfallet av positive muligheter er at dere ender opp bare som vanlige venninner, men likevel så kan det godt være at du er kjempefornøyd med det, og du har i hvert fall ikke tapt noe.

Nøytrale utfall: Dessverre er det slik at fordi du anser situasjonen som pinlig og flau, vil du sannsynligvis også anse nøytrale utfall som negative muligheter som vil være med på å skremme deg fra å foreta deg noe, det er synd, for det behøver ikke være slik, men jeg skjønner deg godt, for det er ikke alltid like lett å være modig eller å se objektivt på dette når man befinner seg midt oppe i det. Av nøytrale utfall vil være et høflig men bestemt avslag, altså at hun allerede har kjæreste, hverken er bifil, bi-nysgjerrig eller lysten til å prøve med en annen jente, eller at hun rett og slett ikke liker deg like godt som du liker henne. Vi har alle vår ulike smak når det kommer til kjæreste- eller sengepartner-emner, og det betyr ikke annet enn akkurat det, og for at du skal se riktig på det, så bare gå litt i deg selv, og vær ærlig, så skal du se at du fort finner ut at du selv også sitter med en del indre bilder av hvordan en jente for deg skal være, se ut og så videre, og at du ikke ville blitt sammen med de som ikke passer inn i ditt bilde, det betyr ikke at det er noe galt med den andre jenta, bare at hun ikke passer inn i ditt bilde altså.

Negative utfall: Jeg pleier alltid å ta mine vurderinger utifra å prøve å finne ut hva det verste som kan skje er, og hvorvidt jeg kan takle det og om det oppveies av det mest positive mulige utfallet. Slik jeg ser det, finnes det i den situasjonen vi snakker om to absolutt verste utfall, nemlig et psykisk og et fysisk. Det sistnevnte er at du får deg en strak høyre med påfølgende knytteneve i ansiktet eller fik med flathånd - da har du sannsynligvis uansett gått altfor rett på sak og samtidig truffet på en jente som du aldri ville hatt noe å gjøre med likevel. Den førstnevnte er at du blir ledd ut, mobbet og ertet, og da har du også møtt på en jente som du uansett aldri ville likt personligheten til, så du har ikke tapt noe slik sett. Om en av disse to tingene skulle skje, behøver jo ingen andre enn du vite om det, så derfor får de heller ingen videre følger for deg enn der og da, og jeg vil råde deg til ikke å la det gå innpå deg eller hindre deg i å prøve på nytt med en annen jente - straff ikke deg selv og denne nye jenta for hva hun første gjorde, la ikke den første ødelegge for en eventuell lykke for deg og hun andre. Det er mine velmente råd. Eneste gangen slike negative utfall som nevnt over kan få videre negativ innvirkning på deg, er dersom du prøver deg på en jente som går i samme klasse som deg, på samme skole eller vanker i de samme miljøene og kjenner noen som du også kjenner, for hvis hun da velger å drite deg ut ved å fortelle om hendelsen videre, så behøver jeg vel neppe å fortelle deg at det kan bli veldig flaut for deg, for det har du helt sikkert også konkludert med selv - det er for ditt vedkommende nemlig to ille ting ute og går her, hvorav det ene er spesielt for deg og bare noen få andre og det andre er likt for alle som er på sjekker'n 1) det kan komme ut at du holder skjult i all hemmelighet at du tiltrekkes av andre jenter 2) selve avslaget / det å bli avvist. De andre mulighetene for negative utfall er at jenta bare ser rart på deg, snur ryggen til og går, snøfter et nei eller lignende - det er mulig du har gjort det samme ovenfor gutter som har prøvd seg på deg, enten i edru eller beruset tilstand, og de lever fortsatt, kanskje i et herlig parforhold med en annen flamme og glemt er du og ditt avslag for lenge siden, så tenk på det om det også skulle skje at du selv møter en slik reaksjon. Du skjønner det, stoosh, at verden går videre uansett, spørsmålet er bare om den skal gå videre ilag med en kjæreste eller i ensomhet og ergrelse.

Jeg vet at ting er lettere sagt enn gjort, men jeg synes du har så mye å tape på ikke å prøve deg at det i seg selv burde være god nok grunn til å lete fram motet i seg. Inntrykket jeg sitter igjen med etter å ha blitt kjent med deg en måneds tid her i forumet, er at du er en koselig og søt jente med allsidige interesser og kunnskap, og at du ikke skulle ha noe problem med å vinne de flestes gunst dersom du bare er deg selv og kanskje har mulighet til å la den andre få lov til å få tid på seg til å bli bedre kjent med deg. Jeg tror du kommer lengst med en åpen, intim og fortrolig koseprat på tomannshånd med den jenta du gjerne vil innlede noe med, på et sted der du kontrollerer omgivelsene og det ikke finnes forstyrrende faktorer, og sist men ikke minst i edru tilstand, for da kan også hun være helt sikker på at du virkelig mener det du sier og at det ikke bare er tull og tøys og noe du vil trekke tilbake senere, for vit at det er god nok grunn til at hun sier nei, for hun vil også beskytte seg selv og sine følelser og hun ønsker like lite som deg å bli såret. Jeg vil også råde deg til å fortelle om din egen usikkerhet i forhold til dine følelser for andre jenter, og at dette også er helt nytt for deg, at du er fullstendig uerfaren, men nysgjerrig og lysten, og at du gjerne vil utforske sammen med henne, men at du ikke gjør det for å eksperimentere men fordi du liker henne og at det ikke er utforskningstrangen i seg selv som driver deg, men følelsene, savnet, lengselen og håpet om et varig kjærlighetsforhold, og at det ikke er tilfeldig at det er nettopp henne du nå sitter ovenfor og forteller dette. Få henne til å føle seg akkurat så spesiell som hun i sannhet er for deg!

"Vil de fleste jenter si nei hvis jeg spurte? Er det bedre å sette inn en kontakt-annonse et sted enn å spørre en jente jeg liker eller synes ser koselig ut ansikt til ansikt?", spør Xena i tråden "Har lyst til å prøve... " og det angår jo denne saken i høyeste grad, og hvis du leser svarene hun har fått, nok en gang, for jeg er sikker på at du allerede har lest dem en gang, men nå i lys av min post her, så vil du se at fremgangsmåten hennes prissettes og roses. Uansett, spør du mange nok, er det alltid en som sier ja til slutt :-)

Jeg håper at dette jeg har skrevet kanskje kan være til i hvert fall litt hjelp og trøst for deg, eller nok til at hjertet og hodet ditt begynner å jobbe i riktig retning sammen og ikke trekker i hver sin retning (det er alltid ulempen ved å være fornuftig), og du skal vite at det å "prøve" seg ikke er lett uansett hverken om man er en hetero gutt på jakt etter en søt jente eller en søt jente på jakt etter en annen søt jente :-) Jeg ønsker deg alt godt og håper du vil være heldig i ditt valg allerede første gangen du tør å være modig og prøve deg og at du skal bli lykkelig så fort som mulig og få all den deilige kos og sex som du ønsker deg!

Trykk her for å gå tilbake